Temų įvairovė: nuo DI įrankių iki informacinių karų
Balandžio 2-ąją vyko net 19 paskaitų, kurias išklausė 1300 dalyvių. Tai net dvigubai daugiau nei praėjusiais metais per visas tris renginio dienas.
Pirmosios dienos akademinėje programoje netrūko temų, susijusių su mokslo aktualijomis ir šiuolaikinio pasaulio iššūkiais. Paskaitų metu buvo nagrinėjamos įvairios temos: STEAM ugdymo reikšmė ir inovatyvaus mokymo principai, DI įrankiai, skirti mokymui ir edukaciniams žaidimams, burnos sveikata, neurotipinė įvairovė, propaganda, informaciniai karai, strateginis marketingas ir neuromarketingas, žiedinės ekonomikos modeliai, Lietuvos elektros energetikos sistemos veikimas, natūralių medžiagų panaudojimas inžinerijoje, multidimensinės šeimos terapijos galimybės, skirtos paaugliams ir jų šeimoms bei studentų priėmimo į aukštąsias mokyklas naujovės.
„Dėkojame už paskaitą. Jūsų žinios buvo labai vertingos ir padėjo geriau suprasti emocijų valdymą bei stiprybės svarbą. Paskaitos klausė 50 mūsų mokyklos mokinių“, – dalijosi įspūdžiais Danutė Bajorinienė iš Tauragės „Versmės“ gimnazijos.
Ne tik teorija, bet ir praktika
Balandžio 3-iąją programa suteikė unikalią galimybę mokyklų bendruomenei susipažinti su įvairiomis mokslo ir technologijų sritimis per praktinius užsiėmimus ir interaktyvias paskaitas. Renginys apėmė platų temų spektrą – nuo lazerinių technologijų ir robotikos iki viešosios politikos, inžinerijos, medicinos bei gamtos mokslų.
Antrąją dieną vyko 16 paskaitų ir praktinių veiklų, kuriose sudalyvavo virš 600 moksleivių ir mokytojų. Visos galimos vietos buvo užpildytos.
STEAM centre moksleiviai išbandė IoT programavimo subtilybes bei sužinojo apie fizikos praktinį pritaikymą išgyvenimo sąlygose. KU Jūros tyrimų institute dalyviai supažindinti su robotinėmis rankomis ir jų valdymo programomis. Taip pat buvo nagrinėjami statybos inžinerijos pagrindai ir brėžinių kūrimo svarba, analizuotos tvarios pakuočių gamybos technologijos bei rezonanso reiškinio svarba inžinerijoje.
Taip pat dalyviai nagrinėjo jūrų saugumo iššūkius, analizavo Singapūro ir Taivano pavyzdžius ekonominei plėtrai, sužinojo apie Klaipėdos uosto plėtros strategijas bei akvakultūros technologijų naujoves.
Sveikatos ir visuomenės temos patraukė didžiausią dalyvių dėmesį. Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros mokslininkai mokė pažinti savo kūną per judesį ir pojūčius. Dalyviai sužinojo
apie vaikų burnos sveikatos iššūkius bei sveiko miego ir mitybos ribas, emocijų valdymą ir asmeninio tobulėjimo galimybes.
Antrą dieną didžiulio susidomėjimo sulaukė informacinių grėsmių ir saugumo temos. Paskaitose buvo kalbama apie informacinio karo realijas Ukrainoje ir Lietuvoje. Taip pat dalintasi patarimais, kaip atpažinti ir apsisaugoti nuo propagandos ir dezinformacijos.
Moksleiviai susipažino su KU partnerių veiklomis
Balandžio 4-osios veiklos – gyvas įrodymas, kad žinios veikia. Moksleiviai bei jų artimieji ne tik susipažino su aukštųjų mokyklų priėmimo į studijas ypatumais, naujausiosioms priėmimo taisyklėmis, bet patyrė, kaip žinios virsta veiksmais.
Trečiąją dieną vyko 15 paskaitų bei praktinių užsiėmimų, kuriuose dalyvavo apie 400 dalyvių.
Dalyvių traukos objektu vėl tapo metodinis STEAM centras, kur moksleiviai ir mokytojai analizavo energijos virsmų ir konvertavimo principus, o įgytas žinias mokėsi pritaikyti kuriant veikiančius energijos modelius. Atliktas laboratorinis darbas apie kristalų formų įvairovę, reikšmę augalo audiniams ir žmogaus organizmui.
Unikalioje Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Medijų laboratorijoje dalyviai mokėsi žurnalistikos paslapčių. Moksleiviai taip pat buvo įtraukti į laivų kūrimo bei gintaro apdirbimo procesus. Dalintasi žiniomis, kaip suburti efektyvią rėmėjų bendruomenę, pasakota apie ateities technologijas, leisiančias apsirūpinti jūros gėrybėmis senkant natūraliems ištekliams jūrose ir vidaus vandenyse.
Ir tai ne viskas. Šį kartą moksleiviai turėjo galimybę susipažinti ne tik su universiteto patirtimis, bet ir jo parnerių veiklomis. Ekskursijoje po AB „Vakarų laivų gamykla“ dalyviai pamatė dokus, stebėjo remontuojamus laivus ir sužinojo, kaip vyksta jų priežiūra. Ekskursijoje VMG Technics R&D parke pamatė modernius pramoninius įrenginius ir technologinius procesus.
„Nuoširdžiai dėkojame už galimybę mūsų gimnazijos mokiniams dalyvauti ekskursijoje „Pramonės revoliucija šiandien: pažink technologijas ir inovacijas VMG Technics R&D parke“. Mokiniai grįžo kupini įspūdžių, naujų žinių ir motyvacijos domėtis inžinerija, pramonės technologijomis ir ekonomika. Tai buvo ne tik įdomi, bet ir labai vertinga patirtis, suteikusi galimybę artimiau susipažinti su šiuolaikiniais gamybos procesais, inovatyviais sprendimais ir karjeros galimybėmis šioje srityje“, – atsiliepimais po ekskursijos dalijosi Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Indrė Čypė.
KJKK „Bega“ dalyviai susipažino su realiais krovos procesais, stebėjo jų eigą uosto teritorijoje bei suprasti, kaip veikia modernios technologijos, užtikrinančios efektyvų krovinių judėjimą. Susitikimo su Omega 365 programinių sistemų inžinieriais metu moksleiviai sužinojo, kaip IT inžinieriai ir programuotojai kuria sistemas, kurios sprendžia sudėtingas problemas ir jungia žmones, o VMGcorp atstovai kvietė visus į Diplomo ir Ryžto dvikovą.